آشنایی با اینورتر و دستگاه جوش

جوشکاری با اینورتر و دستگاه جوش از مسائل مهم در صنعت ساختمان و تاسیسات است. اطلاعات مفیدی را در ادامه این مطلب در راستاي شناخت انواع دستگاه‌هاي جوش خدمت شما ارائه می نماییم.

آشنایی با انواع دستگاه‌های جوش

 

bade eslah 1

به طور کلی سه روش جوشکاری در صنعت و ساختمان رایج است:
روش الکترود دستی
روش جوشکاری با سیم
جوش زیر پودری

روش الکترود دستی در تمامی مراحل ساختمان سازی، از گود برداری و محصور کردن زمین تا آخرین روز تحویل کاربرد دارد ولی روش جوشکاری با سیم عموماً در کارگاه‌های تولیدات اسکلت فلزی به کار می‌رود. قبل از اینکه تفاوت دستگاه‌های جوش الکترود دستی را بدانیم باید اطلاعاتی راجع به چگونگي تولید دستگاه‌های جوش داشته باشیم.
آخرين مدل دستگاه‌های جوش در دسته الکترود دستی، دستگاه‌های اینورتري هستند. این دستگاه‌ها مزایای فراوانی دارند بنابراين طي پنج سال گذشته به سرعت جایگزین تمامی دستگاه‌های جوشکاری شده‌اند. وزن بسیار پایین، ابعاد کوچک، مصرف برق کم، عدم ایجاد نوسانات برق، کیفیت بالای جوشکاری، قابلیت استفاده با انواع الکترود معمولی آلیاژی، عدم چسبندگی الکترود و خروجی (D.C) ، و البته با قیمت مناسب به دليل استفاده از قطعات الکتریکی به جاي مواد اولیه مانند سیم‌پیچی مسي و … باعث محبوبيت اين دستگاه‌ها شده است.

كاربردها و تفاوت‌ها

inverter3
ركتي‌فايرها براي جوشكاري اسكلت فلزي و كارهاي سنگين‌تر كاربرد دارند و اينورترها در موارد جزئي‌تر و جوشكاري كارهاي سبك‌تر به خصوص در بخش تاسیسات مورد استفاده قرار مي‌گير

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *